Vídeos con temas del Blog

Loading...
Wondershare DVD Slideshow Builder Standard brings still photos to life with Hollywood-like photo movie styles, which combined with engaging transition, pan, zoom and rotate effects. You can now watch your digital photos on TV, YouTube, Facebook and portable devices such as iPad, iPhone, PSP, etc. Every photo has a story, show-n-tell your own story with your style.
The important features are as follow:
1. Photo DVD movie making for playback on TV using any standard DVD player.
2. 250+ Hollywood-like movie styles to instantly bring still images to life.
3. Powerful and intelligent timeline helps you organize and edit contents without effort.
4. Ready-to-use text effects create animated titles on screen with ease.
5. Enhance home movies with intro-credit clips, particle effects, funny sounds and cliparts.
6. Watch movies on all popular portable devices, e.g. iPad, iPhone, iPod, PSP, etc.
7. Supports HD video, FLV, F4V and SWF video output.
8. Built-in editing tools to enhance photos, crop photos and remove red-eye.
9. Choose from 160+ still or animated DVD menu templates to author good-looking DVD menu.
10. Real-time and full-screen preview of entire photo movie.
11. Supports 4:3 and 16:9 aspect ratio to perfectly share on Youtube and TV.
12. Captures photos from Camera and other connected devices.
13. Trim and edit music with fades, or one-click to add voiceover.
14. Free upgrade online.

La cultura afro-colombiana esta aqui: departamento del Choco

Ensenada de Utria
Los habitantes del Chocó viven de la minería (oro, plata y platino), las explotaciones forestales, el turismo, la pesca, la agricultura y la ganadería. El Chocó ha sido un departamento minero; ya en el siglo XVIII se explotaban las aguas de los ríos San Juan y Nóvita. Actualmente se explotan minas en Bagadó, Bajo Baudó, Condoto, Carmen de Atrato, Istmina, Quibdó, Riosucio y Tadó. La explotación forestal se lleva a cabo en Acandí, Baudó, Bajo Baudó, Bojayá, Litoral de San Juan y Nuquí. El turismo se concentra en la costa norte del Chocó, en Acandí y Capurganá, y en el océano Pacífico en Bahía Solano, Nuquí y El Valle. La agricultura es de subsistencia, porque los suelos no son aptos para ello, y la ganadería es incipiente al norte del departamento. El comercio y los servicios se desarrollan en Quibdó.
En el Chocó ha predominado la población indígena, pues ya desde el periodo prehispánico existían allí varias comunidades indígenas, como los chocoes, los cuna, los emberá y los noamanaes. En la actualidad los grupos más representativos son los emberá tadó (río San Juan y municipio de Tadó), emberá catíos, citará emberá o cholos (serranía del Baudó), los chamí, los wounaan (río San Juan) y los emberá catío.
La primera incursión de españoles al territorio la llevó a cabo Rodrigo de Bastidas en 1501; con posterioridad lo hizo Vasco Núñez de Balboa, quien fundó en 1510 Santa María la Antigua del Darién, el primer caserío en territorio colombiano. En la época colonial la ocupación por parte de los españoles fue poco significativa, aunque se realizaron asentamientos en el río Tanela (1524) y en el Atrato (1668 y 1672); a partir del siglo XIX se aceleró la colonización de este territorio. Perteneció a la gobernación de Popayán y luego dependió del estado del Cauca. En 1909 fue nombrado comisaría y en 1911 intendencia, hasta que en 1947 se creó el departamento.